Yenilenmiş elektronik ürün satışına yeni düzenleme

Cep telefonu ve tablet gibi elektronik kimlik bilgisi bulunan kullanılmış malların ticaretini yapan gerçek veya tüzel kişiler ile işyerleri, belirlenen bilgi ve belgeleri Ticaret Bakanlığı’nca oluşturulan sisteme kaydedecekler. Uygulama Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinden yapılacak duyurudan itibaren 3 ay sonra başlayacak.

Yenilenmiş ürünlerin satışı hakkında yönetmelikte değişiklik yapan Ticaret Bakanlığı yönetmelik Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayımlandı.

Buna göre, cep telefonu, tablet akıllı saat ve bilgisayar gibi elektronik kimlik bilgisi bulunan kullanılmış malların ticaretini yapan gerçek veya tüzel kişiler ile işyerleri, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen bilgi ve belgeleri Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan sisteme kaydetmek zorunda olacak.

YETKİ BELGESİ ASKIYA ALINABİLİR

Aykırı uygulamaların tespiti ve bununla ilgili olarak yazılı uyarıya rağmen aykırılığa devam edilmesi veya verilen süre içinde aykırılığın düzeltilmemesi halinde yenileme yetki belgesi, ihlalin niteliğine göre 6 aya kadar askıya alınacak.

Bu kişi ve işyerlerine yenileme yetki belgesi verilmesinde aranan şartların kaybedildiğinin tespit edilmesi halinde düzeltilebilir nitelikteki eksikliklerin giderilmesi için süre verilecek. Eksikliklerin giderilmemesi, belge verilmesinde aranan şartlarda düzeltilmesi mümkün olmayan bir eksikliğin tespit edilmesi veya yenileme merkezinin başvurusu üzerine yenileme yetki belgesi iptal edilecek.

Yenileme yetki belgesini yenilemeyen, yenileme yetki belgesi iptal edilen veya askıda bulunan yenileme merkezi faaliyetlerine devam edemeyecek. Belgesi iptal edilen yenileme merkezine iptal tarihinden itibaren 1 yıl süreyle yenileme yetki belgesi verilmeyecek. Yenileme faaliyeti gerçekleştiren şube, yetkili alıcı ve yetkili satıcı yenileme yetkisini devredemeyecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir